Van Ellup naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lars Andresen - WaarBenJij.nu Van Ellup naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lars Andresen - WaarBenJij.nu

Van Ellup naar Bangkok

Door: larsandresen

Blijf op de hoogte en volg Lars

15 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Dinsdag was het dan zover. Na een heel weekend afscheid te hebben genomen van iedereen, was ik er wel aan toe om naar Thailand te vliegen. Om half 10 vertrokken mijn ouders, zusje, broertje en ik om naar Schiphol te gaan. Nog één keer zag ik het mooie, rustieke Ellup en met vochtige ogen rijden we het dorp uit. Eenmaal aangekomen op Schiphol was de gate vrij snel gevonden en werd er afscheid genomen.

Op naar het inchecken. Toen ik aan de beurt was, kreeg ik te horen dat ik nog geen vaste plaats had geboekt. Vreemd, want ik weet zeker dat dit was gebeurd… Maar gelukkig kon ik opnieuw aangeven waar ik wou zitten en koos ik opnieuw een plek met veel beenruimte. Nog voordat ik mijn familie voor de laatste keer kon uitzwaaien, ontmoette ik Floris. We checkten vlak daarvoor al tegelijk in en hadden allebei dezelfde eindbestemming, namelijk Bangkok. Doordat we allebei alleen reisde besloten we samen een hapje te gaan eten en wat te drinken. Eenmaal aan de praat kwam ik erachter dat Florian in Groningen woont en dat gaf al reden tot gespreksstof. Hij gaat in z’n eentje backpacken in Thailand om wat vrienden op te zoeken. Ik heb zelf uitgelegd wat ik in Thailand ga doen en vervolgens het adres met de duikschool gegeven voor als die het duiken in Thailand wil ontdekken. Eenmaal bij de gate aangekomen ontmoetten we een oudere vrouw die Caïro als eindbestemming heeft. We raakten met z’n drieën aan de praat en ik vertelde waar ik vandaan kwam. Uiteindelijk kwam het erop neer dat de vrouw vroeger altijd in de buurt van Elp heeft gewoond en toen verhuist is naar Bergschenhoek. Ik vertelde dat ik het andersom heb meegemaakt en zo ontstond er een leuk gesprek!

Na deze ontmoetingen was het tijd om te vertrekken. Er was al een kleine vertraging opgelopen en dat was te merken! Ik liep het vliegtuig van Egypt Air net binnen en nog voordat ik zat begon het al te rijden. De stewardessen raakte ligt in paniek en deden snel alle nooduitgangen op slot. Vervolgens moest iedereen snel gaan zitten. Dit moest zo snel dat er niet meer naar de kaartjes werd gekeken en weg was mijn plek met extra beenruimte!! Uiteindelijk zat ik tussen allemaal bejaarden van een groepsreis. Ik heb heel wat levensverhalen voorbij horen komen!

Na ongeveer 4,5 uur kwamen we aan op Caïro. Hier hadden we 3 uur om over te stappen, alle tijd dus! Maar wat moet je doen als je op Caïro bent? Juist, Floris en ik besloten om eerst een vette hap bij de Burger King te halen en vervolgens aan de bar met een halve liter voetbal te kijken! Nadat we een tijdje aan de bar zaten, vonden we het toch wel lang duren. Na goed nadenken beseften we het. Shit, 1 uur tijdsverschil. Snel haasten naar de gate en we waren uiteindelijk nog mooi op tijd voor de 8 uur durende vlucht naar Bangkok.

In dit vliegtuig kon ik mooi een filmpje kijken en verder heb ik wel 5 uur kunnen slapen. Ook hier kwam ik nog backpackers tegen en heb ik Impian Divers weer aangeraden voor als ze willen duiken. Voordat ik het wist arriveerden we al in Bangkok. In Bangkok gaat het er alleen wat minder georganiseerd aan toe als in Amsterdam. Eerst moest ik wachten voor de immigration. Tijdens de in totaal anderhalfuur durende wachtrij ontmoette ik Simon. Hij is een Noor en had een dag voor de vlucht zijn ticket geboekt. Dit kon nog net voordat hij in het leger moest zei die. Een echte avonturier dus! Uiteindelijk kon ik doorlopen naar de bagagebanden. Iedereen kon zijn koffer of backpack vinden behalve, je raad het al, IK! Toen ik dit wou melden, kwam ik Simon weer tegen. Zijn backpack was ook niet meegekomen en lag nog (bleek achteraf) in Parijs. Mijn backpack was gewoon kwijt en ze gingen er vanuit dat iemand hem per ongeluk had meegenomen. Ik heb alle gegevens ingevuld en als ze hem niet binnen 3 dagen vinden, kan ik geld terug vragen. Maar dit is niet ideaal dus..

Op het vliegtuig besloten Simon en ik om samen een hotel in Bangkok te nemen. Ik had er al 1 geboekt dus dat was al snel opgelost. Nu moesten we er alleen nog zien te komen. We hebben vanaf het vliegveld de taxi genomen naar het hotel. Wel afgezet, maar dat was nog wel het minste waar ik me druk om maakte. Het kostte alsnog maar 5 euro… Het hotel zelf ziet er supermooi en luxe uit!

Na de spullen (die we nog hadden) naar de kamer gebracht te hebben, gingen we erop uit om wat eten te scoren en wat te drinken. We liepen door krappe straatjes en dat was best indrukwekkend om te zien hoe ze hier allemaal leven. Uiteindelijk hebben we wat gedronken bij een local (heel gezellig) en daarna bij een tentje heerlijk gegeten. In totaal voor het eten en drinken waren we omgerekend 2 euro kwijt (daar krijg je dus 1 bier voor bij Dries!!).

Terwijl ik nu het verslag type heb ik nog wel last van de jetlag. Ik spring daarom nu maar het zwembad in om wakker te blijven. Temperatuur is 35 graden, dus dat is wel even lekker. Over 2 dagen vertrek ik met het vliegtuig naar Koh Samui om vervolgens naar Koh Tao te varen. Daar zal ik ook het volgende verslag typen. Sterkte allemaal nog in het koude Nederland!


  • 15 Februari 2012 - 12:50

    Martijn:

    Mooi stukje Lars! Wat had je ook wel allemaal niet in je backpack? een gouden Armani horloge..kleren van Hugo Boss..etc. Ag dan kan je nog wat langer blijven tot 15 aug!

  • 15 Februari 2012 - 13:04

    Jesper:

    leuk broertje
    ik mis je wel hier thuis hoor
    groetjes je broer

  • 15 Februari 2012 - 13:36

    Inez:

    Leuk om te lezen Lars!
    Nou hopen dat je spullen snel terug gevonden worden..
    Alvast een goeie reis naar Koh Tao!

  • 15 Februari 2012 - 14:04

    Huttah:

    Vervelend van je backpack, maar wat leuk dat je al mensen etc hebt ontmoet op je reis.
    Ik wacht al op je volgende verslag hehe;)

    Greetz!

  • 15 Februari 2012 - 14:11

    Anjo:

    MMooi verhaal lars, van de backpack is wat minder! Hier is het ook 20 graden, wel chill opzich.. zolang je binnen blijft! Geniet ervan en ben benieuwd naar de eerste foto's.. jooo

  • 15 Februari 2012 - 14:31

    Tessa:

    Ha Lars! Leuk stukje om te lezen, zo kom ik mn saaie werkdag ook weer door:-) Echt balen van je backpack zeg, hoop dat ie nog op de een of andere manier tevoorschijn komt. Genieten daar en goeie reis nog even.

  • 15 Februari 2012 - 17:38

    Bart:

    He, goed begin van de reis Lars. Maar ach. met 35 graden hoef je toch niet zoveel kleren aan;). Succes daar!

  • 15 Februari 2012 - 17:59

    Hennie:

    Leuk om te lezen. Als je de rest van je stage net zoveel beleeft als de eerste 24 uur, dan belooft dat nog wat!
    Geniet ervan!

  • 15 Februari 2012 - 22:04

    Edwin:

    Joh larsie,

    Had je toch beter die backpack in je koffer kunnen doen hè!

    Best jaloers zeg ik je...

    Groet Edwin

  • 16 Februari 2012 - 10:21

    Otto:

    Nu alweer een tof verhaal Lars,

    volgens mij komt dat allemaal wel goed daar haha..

    Have fun nog!

  • 16 Februari 2012 - 12:26

    Nol:

    Hey lars,

    Goed om van je horen. Misschien daar maar naar de kroeg gaan dan.
    Kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groeten

  • 16 Februari 2012 - 16:09

    Jan Hulzebosch:

    We hebben jouw verslag gelezen, je hebt wel een reis met hindernissen gehad. Hou je ons op de hoogte Lars???

    Groetjes Jan en Roelie
    hulze189@planet.nl

  • 16 Februari 2012 - 21:11

    Anneke:

    Spannende start! Is je tas al terecht?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lars

Actief sinds 15 Feb. 2011
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 23678

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 03 Juli 2012

Stagelopen bij Impian Divers

17 Februari 2014 - 30 November -0001

Indonesië, Australië en meer?

Landen bezocht: